海外大学院 進学奮闘日記 (1年学部留学を経て)

前はオーストラリア留学でつらつら起こったことを書いてましたが、帰国後からは院進に向けての生活を書いていきます。

旅立つまえの土日 DAY58-59

 さてさて、イースターブレークに入って寮も閑散としてきました。アメリカ人の留学生集団はどうもゴールコーストに行ったみたいで、こっちの日本人集団はどうも私たちと同じタイミングでメルボルンに行くらしい笑 明日はシドニーブリスベンの方に留学してる高校からの友人と初のオーストラリアでの再会を果たしてから、メルボルンに向かって週末に帰宅。(ホームパーティは遅くなりそうなので断念、、とっっっても行きたかった)翌日はキャンベラの割引のツアーに参加してきます笑 Week10、3週間後にまだ手付かずのアサインメントが3つもあるのにかかわらず、、来週頑張るとして、、ハードで旅漬けの1週間が始まるまえに今週末を振り返ろうと思います(*‘∀‘)

 

DAY58 16/04/17

 今日は友人と待ち合わせして、メルボルンで友人が再会してお世話になるホストファミリー向けのギフト探しをしにモールへ行って買い物。イースターだからごっつい店員さんもうさ耳をつけててかわいかった。ここで初めて、セブンイレブンでよく道端で飲んでるのを見かける1$シェイクを飲んだ。実は中3でカナダにホームステイしたときによくホストファミリーの親戚がお迎えにきたときに人数分のこのシェイクをくれてよく飲んだのを覚えてる。笑 日本にもあればいいのになー。 今日はいい天気だったから洗濯して、ネットフリックスで映画を見直して英語のフレーズを勉強していたら気づいたら深夜。夜に真っ黒のごきぶりが突如出現して(ここ来てから2回目)日本人の友人にヘルプ申請したものの、途中から消えたのであまり考えずに寝た。笑

 I met a frined at city center, and we went shopping to seek gifts for pre-host family of my friend who also stayed with during the stay in Melborne. This weekend is Easter, so many clerks wore bunny headband. They were cute. I tried to drink $1 shake sold at Seven-eleven for the first time in Australia. Acutually, relatives of my pre-host family in Canada gave us same shakes when they picked us up by car. It was many years ago, but this shake reminded me of such memory. I wish this shake would be sold in Japan.

Today was nice weather, so I cleaned my clothes.After that I studied English phrases by watching movies again. Unfortunately, cocoroach appeared again in my room, and disappeared suddenly so I gave up finding it. I slept without thinking about anything.

 

DAY59 17/04/17

 今日は、昼まではアサイメントの1つであるブログを書いて投稿して、映画をまた見直して、、友人の家で3人でクッキーを作りました。オーブンが強くてほとんどこげてるのに近いようなものになった笑 一部のクッキーを友人は私たちの行けないホームパーティ用に、私ともう1人の友人はホストファミリー用に作りました。そのあとなんか流れで、友人の提案で冷凍ピザを食べてもう1人合流して4人でしゃべりながらのピザナイトをしました笑 いろんな話を(英語で)できて楽しかった。地味にここ着てから2回目のピザ。やっぱりピザは最強笑 そしてパッキングして準備して今日は終了。明日友人に会えるのも、メルボルン行くのも、いろいろ楽しみ~~!冬休みは友人であり先輩である人のいるニュージーに行く予定でその計画も立て始めていて、楽しさいっぱい。w (とりあえずその前にあるアサイメントとテストはいったん忘れる)

 Today, I wrote and post blog which is one of assignment by the afternoon, and continued to watch movies again. Later, I and two friends made cookies at my friend's house. These cookies were for gifts of host family, and home party held by English conversation teacher. After that, we ate pizzas as dinner and chatted by my friend's proposal. It was very enjoyable to talk about many things in English. For me, it was second time to eat pizza in AU. I think pizza is the greatest food in the world. I'm looking forward to meeting with my friend again and heading for Melborne. I'm also excited to making plans for travelling NZ in winter vacation.  Anyway, I will enjoy this weekend.